70%
o tyle skrócił się czas obsługi dokumentów ZUS
Wyzwanie
Biuro Rachunkowe Pani Pauliny przed wdrożeniem programu ZeUS realizowało wszystkie rozliczenia z ZUS wyłącznie w programie Płatnik. Choć jest to narzędzie oficjalne i niezbędne, jego obsługa wiązała się z wieloma trudnościami: była czasochłonna, wymagała ręcznego wprowadzania danych i dużej uwagi, a każdy błąd oznaczał konieczność ponownego sporządzenia dokumentu.
Brak integracji oraz mało intuicyjny interfejs powodowały, że procesy te były żmudne i obciążające. W efekcie obsługa ZUS pochłaniała wiele godzin, które można było przeznaczyć na rozwój biura lub doradztwo dla klientów.

Rozwiązanie
Decyzja o wdrożeniu programu ZeUS była podyktowana potrzebą usprawnienia pracy i ograniczenia błędów. ZeUS – jako rozwiązanie wspierające Płatnika – automatyzuje wiele procesów, pozwalając znacznie szybciej tworzyć i wysyłać deklaracje do ZUS.
System weryfikuje poprawność danych przed wysyłką, co niemal całkowicie eliminuje błędy formalne. Jednocześnie współpracuje z Płatnikiem, przejmując od niego najbardziej czasochłonne zadania.
„Praca wyłącznie w Płatniku była obciążeniem – wymagała dużej uwagi i była bardzo czasochłonna. Wdrożenie ZeUS-a zmieniło sposób działania naszego biura – zyskaliśmy narzędzie, które realnie wspiera codzienną pracę i odciąża nas od rutynowych czynności”
– Paulina Głyda, właścicielka Biura Rachunkowego w Cieszkowie
Efekty
Wdrożenie programu ZeUS przyniosło wymierne korzyści już w pierwszych tygodniach użytkowania:
- czas przygotowania i wysyłki dokumentów do ZUS skrócił się nawet o 50–70%,
- liczba błędów formalnych spadła do minimum,
- praca z deklaracjami stała się bardziej przejrzysta i mniej stresująca,
- zespół może skupić się na obsłudze klientów i rozwoju biura, zamiast na żmudnych czynnościach technicznych.
Jak podkreśla właścicielka, ZeUS to nie tylko program, ale inwestycja w efektywność i rozwój biura rachunkowego.
